Marketing

 مارکتینگ یک راهبرد سازمانی است از مجموعه فرآیندهایی جهت برقراری ارتباط و ارائه ارزش به مشتریان به‌گونه‌ای که منافع مشتریان، کارکنان، سهامداران تأمین گردد.

امروزه در بیشتر بازارها، شرکت‌های موفق اهمیت ایجاد ارتباط و ارائه ارزش به مشتریان را دریافته‌اند؛ چراکه تمرکزشان بر تکرار مبادله یا معامله با مشتریان است. ارزشی که شامل درک مشتریان از همه منافع یک محصول در مقابل مبلغ پرداختی به دست می‌آورند. این ارزش‌ها و منافع می‌تواند بر اساس عملکرد محصول، تجربه و موارد احساسی و روانی صورت پذیرد