رسیدگی به رخدادهای امنیتی رایانه‌ای/سایبری کاربردی

Practical Computer/Cyber Security Incident Handling

در این دوره، فرآیندهای مدیریت و رسیدگی به رخدادهای امنیتی رایانه‌ای از نقطه آغاز (اعلام وقوع رخداد) تا مرحله نهایی (ثبت و پایش پایگاه داده) بصورت عملی مورد بررسی قرار می‌گیرند. در این دوره، دانشجو با نحوه رسیدگی به انواع رخدادهای رایانه‌ای و کلیه اقداماتی که در این خصوص می توان انجام داد، آشنا می گردد.
رسیدگی به رخدادهای امنیتی رایانه‌ای/سایبری کاربردی Practical Computer/Cyber Security Incident Handling

هدف از برگزاری دوره چیست؟

  • شناسایی انواع رخدادهای امنیتی رایانه ای/سایبری
  • آشنایی با فرآیندهای رسیدگی به رخداد
  • درک کامل و عملی از مراحل رسیدگی به رخداد

چرا به این دوره نیاز داریم؟

هدف از راه اندازی و ایجاد مراکز واکنش به رخداد، کاهش زمان پاسخگویی و مقابله با رخداد است. بدین منظور، می بایست کلیه افرادی که در این مرکز مشغول به فعالیت می باشند، با فرآیندهای رسیدگی به رخداد بطور کامل آشنا بوده و همچنین تسلط خوبی در رسیدگی به رخدادهای رایانه ای داشته باشند. پیش آمادگی ذهنی در خصوص رسیدگی به انواع رخدادهای رایانه ای و آشنایی با سناریوهای عملی کمک شایانی در رسیدگی بهتر به رخدادهای رایانه ای دارد.

چه کسانی به این دوره نیاز دارند؟

  • مدیران پروژه طراحی و پیاده سازی مرکز رسیدگی به رخداد
  • مدیران مراکز رسیدگی به رخداد
  • کارشناسان فنی تیم های رسیدگی به رخداد

دوره در یک نگاه:

عنوان فارسی عنوان لاتین
تعریف رخداد امنیتی Defining Security Incident
بررسی انواع رخدادهای امنیتی Security Incident Types
مرکز رسیدگی به رخداد Security Incident Response Center
سرویس های مرکز رسیدگی به رخداد CSIRT Services
نیازمندی های اولیه جهت رسیدگی به رخداد Pre-Requirement for Incident Handling
مکانیزم های ارتباطی دریافت وقوع رخداد Communication Mechanism for Receiving Incident Occurrence
تشریح مراحل مختلف رسیدگی به رخداد Incident Handling Phases
انجام عملیات تریاژ Triage Operation
پاسخ اولیه به رخداد First Response
انجام مراحل رسیدگی به رخداد Incident Handling Phases in Practical
فرایند تحلیل رخداد Incident Analysis Process
ارائه راهکار نهایی Providing Final Solution
تعامل با SOC Interaction with SOC
مسایل حقوقی law Issue
فرایندهای رسیدگی به رخداد Incident Handling Processes
فرم های مورد نیاز جهت رسیدگی به رخداد Incident Handling Forms
انجام سناریوی عملی رسیدگی به رخداد A Practical Scenario

مشخصات کلی دوره:

  • آشنایی با مبانی و مفاهیم امنیت
  • دوره CEH

جزوات و اسلایدهای استاد

  • لپ تاپ، تبلت/ گوشی هوشمند
  • اینترنت
  • ویدئو پروژکتور

نظرات شما: 1 امتیاز



برای ثبت نظر یا سوال خود ابتدا وارد شوید.